Wherever you go, you take yourself with you.. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nienke Drenkelford - WaarBenJij.nu Wherever you go, you take yourself with you.. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nienke Drenkelford - WaarBenJij.nu

Wherever you go, you take yourself with you..

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 Oktober 2012 | Vietnam, Nha Trang

Opeens is het alweer 19 oktober! Morgen ben ik precies op de helft van m'n reis, de tijd vliegt!!

M'n laatste weblog is alweer een aantal dagen geleden. Veel te vertellen dus :) Zondag had ik een heerlijke dag in Hue waar ik niets hoefde. Ik ben lekker uit eten gegaan en weer een leuk voordeel ervaren van alleen reizen, namelijk aan tafel zitten en ineens geroepen worden door iemand of je bij hen komt zitten. Ik heb de avond doorgebracht met een groep mensen die elkaar allemaal tijdens het reizen hadden ontmoet. Ze kwamen uit Canada, Ierland en Engeland. Helaas reizen zij naar het noorden en ik naar het zuiden dus het was een eenmalige ontmoeting, wat het alleen maar weer heel bijzonder maakt!

Zaterdag heb ik een dagtrip gemaakt naar Phong Nha National Park, iets verder terug naar het noorden. Het was een flinke busreis heen en weer moet ik zeggen maar wat was het de moeite waard!! Het leuke was dat we maar met een groepje van 4 waren, namelijk 2 Vietnamese meiden (die een beetje Engels spraken), de gids (die goed Engels sprak) en ik. Bij het National Park aangekomen gingen we met een boot richting grotten. Er is daar een grot waar je met boot en al in kunt, in het begin is het allemaal heel laag en krap maar uiteindelijk kom je in een megagrot terecht. Ik heb echt m'n ogen uitgekeken en m'n mond stond letterlijk open, zie je me zitten? Bizar wat de natuur kan produceren en hoe ontzettend oud de grot al is. Doordat je door de grot heen vaart geeft dit een soort Fata Morgana effect maar dan echt en nog heel veel mooier (en zonder de enge poppen!). Achterin deze grot zijn we uitgestapt en hebben we een eind gelopen door 2 andere grotten. Zo indrukwekkend! Buiten het feit dat ik het vergat was het foto's maken niet zo succesvol doordat het zo donker was, dus ik heb vooral genoten van wat er te zien viel. Voor sommigen misschien niet voor te stellen maar ik was er stil van hoe prachtig het was...
's Avonds terug in Hue uit eten geweest bij DMZ om gedag te zeggen tegen de serveerster die me ondertussen al herkende en hierna bij een andere bar bij toeval aangeschoven bij een Frans stel om nog een cocktailtje te drinken en jenga te spelen (fantastisch met een cocktailtje op trouwens).

De volgende dag de bus gepakt naar Hoi An om daar 's middags aan te komen. Toevallig staat er een busje klaar van een hotel die ik al had gespot in de Lonely Planet dus ik boek daar een (prima) kamer. Die middag een fiets gehuurd en door de reisvelden heen gefietst naar het strand waar ik lekker een paar uurtjes heb gelegen in de zon. Lig je daar lekker op je strandbedje, verzuipt er toch bijna iemand in die zee daar! Opeens was er heel veel commotie want aangezien er geen fatsoenlijke kustwacht aanwezig is gaat een paar man de zee in met een reddingsbandje en dan maar zien wat ze er van kunnen maken. Gelukkig staat een tijdje later iedereen weer veilig op het strand en besluit ik in ieder geval vandaag de zee te laten voor wat het is en lekker terug te gaan. Even opgefrist en Hoi An in om een hapje te eten. Wat een leuk stadje! Het stadje staat bekend om zijn kleermakers en de meeste toeristen laten iets maken. Aangezien ik lowbudget probeer te reizen sla ik dit af. Verder is het allemaal best toeristisch moet ik zeggen maar wel heel sfeervol! Als je de locals die je bij elke winkel/restaurant hun stekkie in proberen te kletsen even wegdenkt (lees: keihard negeren) is het serieus een superleuke plek om tijd door te brengen. Tijdens het eten komt er toevallig een wat ouder Nederlands stel aan de tafel naast me zitten, ook hulpverleners, en voor we het weten zitten we een paar uur lekker te kletsen. Hierna ga ik naar DE backpackersbar ' Why Not' en kom ik 2 Engelse meiden tegen waar ik de avond mee doorbreng met een drankje en leuke gesprekken.

De volgende ochtend slaap ik uit en kom ik bij de receptie een Duitse jongen tegen die ik de avond ervoor al had ontmoet. Hij reist ook alleen en het klikt dus we besluiten samen een scooter te huren en we brengen de dag door op het strand en in Hoi An. Leuke gesprekken, veel gelachen, heerlijk scooter gereden en uiteindelijk de avond afgesloten met een drankje en een dansje in de bar met erg veel gezellige mensen!

De volgende ochtend weer doorgebracht met m'n nieuwe reisgenootje maar 's middags gaat hij door naar Hue (noorden) en ik neem ' s avonds de sleepingbus naar Nha Trang. 's Middags bezoek ik nog de markt van Hoi An, helemaal fantastisch want zo local als wat en de mooiste producten liggen uitgestald.

's Avonds dus de sleepingbus gepakt dus de hele nacht in een bus met dit keer alleen maar toeristen. Het bedje is beter dan de vorige keer en ik lig niet naast de motor dus ik slaap iets beter! Vanochtend aangekomen en meteen een Nederlandse en een Australische meid ontmoet waarmee ik nu op een kamer (dorm) lig. Vandaag met de Nederlandse meid een scooter gehuurd om naar het strand te gaan. Ontzettend mooie rit door de bergen gehad en op een supermooi verlaten strand heerlijk genoten van de zon!

Nha Trang staat erg bekend om het uitgaan, veel mensen komen ook om deze reden hierheen. Ik houd het vanavond voor gezien en ga, als ik dit verhaal heb geplaatst, lekker naar bed. Helaas lukt het me niet om de foto's te uploaden dus die houden jullie tegoed!! :) Ik zal proberen wat via Facebook met m'n mobiel te uploaden.

Heel veel liefs en tot het volgende weblog!


  • 19 Oktober 2012 - 17:50

    Sanne:

    Leuk verslag;) Leuk dat je zoveel leuke mensen ontmoet! Geniet ervan!

  • 19 Oktober 2012 - 17:56

    Anniek:

    Wat een leuk verhaal weer en geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

  • 19 Oktober 2012 - 17:56

    Melanie:

    Hey meis,

    Leuk verslag weer zeg! Wat maak je leuke dingen mee en vooral dat je zoveel verschillende mensen ontmoet, echt top!
    Enjoy nog ff, je ben inderdaad al op de helft, gaat snel! Geniet!

    Kus mel

  • 19 Oktober 2012 - 18:24

    Lilian:

    Ha Nien!

    Wat een heerlijk verhaal weer. En je komt me toch een hoop mensen tegen! Erg gezellig lijkt mij dat! Benieuwd naar de foto's!

    Liefs! x

  • 19 Oktober 2012 - 18:55

    Wouter :

    Gaat lekker zo..... !!!

    Wat gaaf dat er zoveel backpackers in het hele (ei)land zijn. En heel knap dat je dan weer lekker je eigen ding doet en niet erachteraan hobbelt. En wat is het dan weer een kleine wereld als je ineens met 2 NL-ers aan het eten bent hé? whaha.

    Ga zo door,
    Wij volgen je ;)

    (Zelfs via Google Earth. We zien daar ook allemaal mooie plaatjes om een beetje een indruk te geven aan de kids waar jij bent. )

    TOEDELS !!!!

  • 19 Oktober 2012 - 22:08

    Ilse:

    Wat een geweldig verhaal weer! Super om te lezen wat je allemaal beleefd!

    knuffel xxx

  • 20 Oktober 2012 - 08:34

    Mams:

    Hé meis, leuk om je verslag weer te lezen. Veel plezier nog.xxx mams.

  • 20 Oktober 2012 - 08:41

    Paps:

    Wat maak jij veel mee. Kippenvel en af en toe en klein traantje hier.(je kent je paps hé).geniet gewoon lekker door. Heel veel liefs vanaf deze kant van de wereld. Carpe Diem . Knuf, paps.

  • 20 Oktober 2012 - 10:10

    Marije:

    Lieve meid!! Wat heb jij een zware tas gekregen.. vol met ervaringen! Ik wist dat je makkelijk in contact was.. maar wat leer jij veel mensen kennen!! Heel veel plezier en geniet!! Dikke knuffel! Xx

  • 20 Oktober 2012 - 14:04

    Eva:

    Met zo'n leuk verhaal begint het weekend goed ! Goede reis verder . Liefs , Eva

  • 20 Oktober 2012 - 20:20

    Lorena:

    He zus,

    Jeetje net weer je blog zitten lezen voor de 2de x en lees iedere x weer iets nieuws waarvan ik zoiets heb van WAUW!!! dat jij dat mag meemaken. Echt zo gaaf en de mensen die je ontmoet al is het maar voor 1 avond, geweldig toch. Meis geniet ervan en wij lezen je blogjes met heel veel plezier en de appjes ook natuurlijk. Dus kom nog maar op met je verhalen. Hou van je en Jamy weet dat je ver weg bent, maar vind je foto's erg leuk!!! Mijn Nienke roept ie dan steeds, zo leuk!!

    Geniet er nog en een goede Reis verder, Dikke XXXX van je zus en haar mannen :-)

  • 21 Oktober 2012 - 14:19

    Sharon:

    Hee mop,
    Super verslagje weer!!! Leuk dat je ook zoveel mensen ontmoet en vanuit allerlei landen!!!
    Maar nu dus al over de helft joh van je reis... jeetje wat vliegt de tijd!!! Ik mis je wel hoor... dus voor mij niet erg hihi :)
    Geniet ervan schat!!! Tot snel xxxxxx LIEFS

  • 22 Oktober 2012 - 09:53

    Suzan:

    Hoi Nienke, wat een gaaf verslag weer! Het klinkt allemaal heel erg goed. Ben benieuwd naar de foto's! Groetjes, Suzan

  • 22 Oktober 2012 - 19:03

    Jelle En Debby:

    Hey nien,

    Wat fijn dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt!
    Erg leuk dat je steeds nieuwe mensen ontmoet, zo kan je veel dingen toch samen doen.
    Alweer over de helft heen, de tijd gaat snel.
    We wachten weer op je volgende verslag!!
    Geniet ervan!!

    Groetjes Jelle en Debby

  • 23 Oktober 2012 - 12:53

    Tjitske:

    Hoi Nienke,

    Echt leuk zeg al die verhalen te lezen.
    Je beleeft echt een mooie reis met prachtige herrinneringen als ik het zo lees.
    Leuk om een beetje mee te kunnen genieten.

    Veel plezier nog!!
    En ik blijf lezen!!

    Groetjes Tjitske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 6858

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 02 November 2012

Vietnam en Cambodja!

Landen bezocht: